V sadě řazení jsou dodány tyčky takové délky, aby se dala nahradit tyčka původní. Naše tyčky jsou standardně délky 80mm a končí vnitřním závitem M6 a spojovány jsou štefty pro vytvoření potřebné délky. V objednávce uveďte délku současné tyčky řazení a zda tyčky končí vnitřními (častější) či vnějšími závity. Délku uveďte pouze pro samotnou tyčku bez matek či kloubků.
Motocykl může mít induktivní zapalování (téměř všechny moto) nebo kapacitní (R6 1998-2005, GSX-R 600 1997-98, 2T Mini GP). Motocykl musí mít tyčku řazení. Pokud je řadící páka přímo na převodovce musí být nahrazena přepákováním umožňujícím instalovat snímač řazení.
Systém funguje nezávisle na řídící jednotce motocyklu a pracuje tak s originální, stejně jako s neoriginální řídící jednotkou. Přítomnost nebo absence Power Comanderu nemá na chod řazení žádný vliv. Jednotka řazení neovlivňuje funkci Power Comanderu.
Snímač je kompatibilní s jednotkami Ignitech, Dynojet, Rapid Bike, YEC, Cordona, Triumph, a další. V případě, že máte jiného výrobce nás kontaktujte. Na mnohé jednotky je snímač vybaven přímo kompatibilním konektorem.
Jednotka řazení má otáčkový vstup, který lze vzít ze vstřikovače, indukční cívky nebo výstupu řídící jednotky na otáčkoměr. Poté stačí vytočit motor do otáček, kde chcete aktivovat kontrolku a potvrdit tlačítkem na jednotce řazení. Nastavení zůstane v paměti i při odpojení napájení.
Jednotka dostane impuls od snímače na řadící páce. V tu chvíli odpojí zapalování na dobu uvedenou na jednotce řazení. Zároveň dojde k odpojení vstřikování, aby nedocházelo k hromadění paliva ve výfuku. 5ms před započetím zapalování dojde k aktivaci vstřikovačů. Podrobnější popse zde: Princip rychlořazení
Snímače se vyrábějí ve verzi tažné a tlačné. Vzhledem k velkému počtu modelů a dále různým variantám přepákování nelze vytvořit seznam potřebných snímačů na konkrétní motocykl. Je nutné se podívat na Vaše konkrétní řazení zda je tyčka řazení při přeřazování na vyšší rychlostní stupeň namáhána na tlak nebo na tah.
Veškeré motocykly Suzuki a Kawasaki, Yamaha R1 od roku 2009, Triumph. Doporučené časy pro řazení z jednotlivých stupňů na vyšší jsou:
1→2 ...60ms
2→3 ...56ms
3→4 ...52ms
4→5 ...50ms
5→6 ...48ms
Obecně platí: krátká doba vypnutí motoru způsobí nedořazení rychlosti a její následné vypadnutí, naopak dlouhá doba způsobí znatelné škubnutí motorkou při přeřazení.