Systém funguje nezávisle na řídící jednotce motocyklu a pracuje tak s originální, stejně jako s neoriginální řídící jednotkou. Přítomnost nebo absence Power Comanderu nemá na chod řazení žádný vliv. Jednotka řazení neovlivňuje funkci Power Comanderu.
YES. Our sensor are compatible with many producers. You can order sensor with connector for your QS system or directly for your bike (if your bike support that).
Jednotka řazení má otáčkový vstup, který lze vzít ze vstřikovače, indukční cívky nebo výstupu řídící jednotky na otáčkoměr. Poté stačí vytočit motor do otáček, kde chcete aktivovat kontrolku a potvrdit tlačítkem na jednotce řazení. Nastavení zůstane v paměti i při odpojení napájení.
When you move shifting pedal, sensor send signal to QS ecu. QS ecu interrupt supply for ignition coils (and injectors) and engine don´t produce torque for short time. Gears are changed in this time.
We produced two type of sensors - pull and push type. Look at your gear lever. Check direction of force when you up-shifting.
Measure lenght of your shifting rod and we prepare your rod include sensor to your motorcycle. Write if you have internal or external thread on ball joint. Measure by picture below.
All Suzuki and Kawasaki sport model, Yamaha YZF-R1 from 2009, Triumph.
Recomended kill time is:
1→2 ...60ms
2→3 ...56ms
3→4 ...52ms
4→5 ...50ms
5→6 ...48ms
Too short kill time cause bad engaged. Too long kill time is jerky by shifting.